söndag, september 23, 2018

päron.

arbetsveckan avslutades såklart med att en av mina kollegors namn stod skrivet på den där himla whiteboardtavlan. så istället för att ha min tidiga fredag fick jag jobba över. alla barn som satt i min famn var kokheta, tempade och skickade hem dom på löpande band. men tillslut fick jag också gå hem. eller bli upplockad av ma&pa och förd till landet. det var visst storm men inte så mycket. jag har frusit och beskurit buskar och plockat päron. päron! det kändes overkligt. lyxigt. ska äta ett nu. har också sovit i en säng som inte gett mig panikont i ryggen. måste köpa en ny säng.
ägnar förövrigt kvällen åt en av mina favoritgrejer: hitta en blogg/internetdagbok och backtracka den i ett streck. har bland annat gett mig denna formidabla mening:
bättre att vara obegriplig än alldeles för enkel att förstå. 
och
tänk om världen vore funtad så, att tårar (endast äkta) var det enda accepterade betalningsmedlet. dvs den som grät mest, var rikast.

Inga kommentarer: