torsdag, oktober 26, 2017

spenderade tidig torsdagskväll med att hålla en nyfödd, dagsfärsk liten i min famn. aldrig varit nära en så ung person. med illröda mumiefötter och vågiga igenknipna ögon. hon gjorde små pipiga ljud i sömnen. 

i år har det fötts så många barn. har känt mig rätt blasé inför detta. men att vänta på min bästis sista unge, hennes tredje, var lika stressig som när jag väntade på hennes först födda. kanske beter mig lite mer chillat kring att digital appar som räknar graviditetsveckor passerar datum, och kanske inte tror att spädbarn går sönder om jag tar i dom. men grinade av exakt samma rördhet som första gången sofia fick barn. 
och grinade igen när ellen skickade ett grattis sms till mig. som alltså var riktat till mig, som grattis till att din bästis fått barn. älskar att folk fattar. 
har uppenbarligen noll problem med att tränga mig på och var gränslös, för jag våldgästade alltså femfamiljen bara några timmar efter att de kommit hem. ångrar mig inte! 

Inga kommentarer: