söndag, oktober 01, 2017

den första svala vinden.

Hur var din september?
ett bottenlöst hål av icke-ork. fy fan i helvete vad jobbigt det har varit? har varit så vrålstressad av jobbet, på så många olika plan. det har verkligen lättat senaste veckan, men alltså fy. FY. har verkligen inte orkat göra nått annat än att jobba på vardagar. och kolla på teve. har dock umgåtts mycket med sandra på helgerna, känns som vi gjort så kvalitativa saker, typ gått på teater och roadtripat till bomässan i linköping. har också varit på barnkalas varannan helg. som det brukar vara i september.

Vilket var ditt största I made it, I’m the worlds greatest-moment i september?
alltså, att jag skolade in de där sex barnen helt själv under tre dagar, och fick det att bli bra. sa till k på fredagen att det aldrig gått om det inte varit just hon som varit min backup. och då sa hon att det gick så bra för att jag var så lugn. jag har nog aldrig känt mig så stressad och otillräcklig, fick typ dåligt minne och kände mig splittrat och som en yr höna som typ sprang på alla bollar utan kontroll, men framstod som lugn och metodisk och pedagogisk. keeping up apperances. vet inte om det är något eftersträvansvärt iochförsig.
och kanske att jag lämnade mitt hår i en frisörs händer. stor personlig utveckling, hehe.

Vad kollade du på TV?
plöjde en del känns det som. en säsong mindy project, en säsong friends from collage, en säsong trettiplus, en säsong the good place. kollade klart på riverdale. har också kollat på tro hopp och kärlek, de flesta av hitlåtens historia.

Vad läste du för böcker?
världens vackraste man lena ackebo (SÅ pladdrig. alltså det var sjukt. SJUKT.)
välkommen till amerika linda boström knausgård (älskade den. kommer behöva köpa den nu i efterhand)
lisbet och sambakungen emma karinsdotter (var tvungen att kvalitetssäkra den innan jag gav den till godbarnet i fölsi. helt klart godkänd!)
ljuset vi inte ser av anahony doerr ( gripande och hemsk men lite väl amerikansk. kanske inte ens skriven av en amerikan men ja, det kan vara amerikanskt ändå.)

Vilken musik lyssnade du på?
vasas flora och faunas nya. shout out louds nya. försökte med mattias alkbergs nya också men nä.
den där playlisten som jag skrev ett inlägg om häromdagen.

Vilken blev din mest gillade Instagrambild?
en på en laminerad skolfotobild på mig från 2010. men den jag gillade mest föreställer mina fötter i sandaler ovan på röda asplöv. min bästa instagrambild i år

Vad handlade du mest på mataffären?
bara godis typ. har levt på godis, hämtmat och gröt denna månad. pga icke-orken.

Vad tänker du mycket på just nu?
jag peppar ändå väldigt på oktober! och så tänker jag väldigt mycket på om jag ens passar i lugg. och hur den ser ut. och hur man gör med den. och lite, igen, på f.

Vad klädde du dig mest i under förra månaden?
slängiga kappan, sneakes, scarf, kort svart kjol.

Inga kommentarer: