torsdag, september 21, 2017

Visa en bra höstbild från ditt arkiv:



Beskriv din kommande höst i tre ord?
fortsätt
stå
ut

Vilka är dina bästa minnen från sommaren 2017?
brölliset
när hanna var min livscoach och det funkade
helgen på landet med grilly

Vad är det bästa/sämsta med hösten?
det bästa med hösten är att man kan klä sig snyggt och slipper svettas, att man kan omslutas av mörkret, att man får vara inne, att man kan andas, att allt blir snyggt, att rutiner rullar igång

det sämsta med hösten är när man ska hjälpa ett barn att ta av gummibanden som håller fast galonisarna under stövlarna och det sprätter lera i ens ansiktet

Hur höstmyser du?
som ett proffs! i stickade plagg, under en filt, med en tekopp, huvudet lutat mot fönstret som det obs! regnar utanför. och med hundra miljarder tända ljus

Vilka böcker har du planerat att läsa i höst?
jag vill snarast läsa de två återstående ferranteböckeran, och den där middag med vänner, + kanske tjugo till.

Dina 3 bästa hösttips – alla kategorier?
gå i en skog, plocka en svamp, titta på ett löv

Hur ser din höstoutfit ut?
ja basker! tänkte att jag skulle ha tuffa docs i sammet men de är tyvärr slut i världen. har dock köpt en jacka som sofia säger är lite tuff men jag tycker är mer gulli. blir ganska gulli på hösten.

Har skol/jobbstarten fört med sig några insikter?
javisst. eller nä. har så himla kämpigt med inskolningarna. alltså det går bra men det är så jobbigt. herregud föräldar. herregud barn. men asså fan vad najs det är med tvååringar.

Vad har du på TO-DO listan just nu?
städa under sängen och skura golvet i rummet. ett evigt rens.

Några tips på hur man botar höstdeppigheten?
nä, för jag förstår den inte. handlar detta om väder och längd på dagar? mitt tips/min föraktfulla hållning är då att sluta upp med att koppla sitt mående till antal soltimmar. låt dig omfamnas av mörkret!

Vad är två nya grejer du vill lära dig i höst?
gillar inte jättemycket att lära mig nya grejer.

Vilka serier rekommenderar du att följa?
som är höstiga? gilmore girls!

Eller kanske någon sevärd film?
jag såg om juno för inte så länge sen, indiemys känns höstigt! kanske den här querky "spökfilmen" där spöket är ett påslakan? vill se den!

Topp tre favoritdrycker i höst?
te
te
golden milk

Vad är den höstigaste maträtten?
är det soppa eller är det gryta?

Var hänger du helst under helgen?
hemma! eller på landet! eller på nån annans land.

Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
inte för hösten

Hur förbereder du dig för vintern?
borde väl köpa vinterskor. och leggings i 200 den.

Inga kommentarer: