onsdag, september 06, 2017

är värd ett pris, en medalj, ett monument, en egen högtidsdag.

hur kan man ens vara så bra på sitt jobb som jag är? sov såklart inte en blund på hela natten, men sen ba infann mig en timme förtidigt på jobbet, ringde till föräldrar vars barns inskolning j ansvarar för, förberedde dem på att hon inte skulle komma men sa att allt skulle gå galant ändå. sen portionerade jag ut de barn som skulle klara av det till andra avdelningar, hade rundvisning och anställningsintervju, tog emot och vinkade med sex barn som alltså var utan sina föräldrar för andra resp. första gången idag, tog dom i exakt rätt ordning så alla var på topp och inga tårar behövde smitta av sig, (så bra på att förutsäga vilka som kanske skulle gråta?), sen lekte dom järnet, jag drämde iväg mms på glada, lekande ungar till alla föräldrar, planerade om samlingen så den gick att ha på två vuxna och tretton barn, tvingade min chef att duka, och lämnade sedan över alla sex barn glada till sina föräldrar i hallen och hann berätta för var och en hur deras barn haft det, vilka de lekt med, och typ ingjuta lugn och pepp och trygghet.

Inga kommentarer: