tisdag, september 05, 2017

"roligt kaos."

igår på handledningen refererade jag till inskolningen som ett roligt kaos. FAMOUS LAST WORDS. eller nä vaddå. idag var stora vinkdagen och trots en av de oroligaste föräldrarna NÅGONSIN så har jag aldrig varit med om att det gått så bra. inget av mina barn ens ryckte till i överläppen. ett av js barn grät lite men sen var han glad på två sekunder. dom lekte med varandra, skrattade och busade och frågade inte en enda gång var deras päron var. inte ens när alla gamla barn invaderade avdelningen strax innan samling.
men nu verkar det som att j är magsjuk. så då får jag ta de där sex barnen själv imorgon. och precis innan, ska jag komma tidigare till jobbet för att intervjua en potentiell vikarie. bara fjärde anställningsintervjun jag håller i sen jag kom tillbaka från min semester.
förra veckan skrattade jag åt mig själv som tyckte att förra årets jobbhöst var en prövning. nu skrattar jag åt att jag tyckte att förra veckan var en prövning. det kan alltid bli lite lite värre.

Inga kommentarer: