måndag, september 25, 2017

en måndag av ork.

idag var den bästa dagen sen jag började jobba igen efter semstern. ingen vuxen var sjuk. gråtarn gråtson blev bara lite ledsen när hans pappa gick men jag fixade glatt humör genom att visa grukodlingen. alla andra avdelningar gick till skogen eller backen eller in så vi hade hela gården för oss själva. vi åt päron och samlade löv som var prickiga. sen hade 2- och 3-åringarna rytmik. det var skitkul. vi bar draken pyr till rörelserummet och satt på stjärnmattan och trollade bort varandra. alla sov sitt längsta på vilan. sen hade jag rytmik med 3åringarna. hade gjort en hinderbana till dem, på höjden och med en kast-ärtpåsar-station med färgkodade rockringar. dom älskade den. sen var det typ sommar så ingen behövde ha galonisar eller överdragsbyxor och vi kunde ta fina porträttbilder på alla.
och sen kom jag hem och orkade både handla och laga mat efter recept. och tvätta håret. vi får väl se om jag orkar diska men jag tror det! ska bara betala räkningar först.

Inga kommentarer: