onsdag, maj 31, 2017

preparation is key.

imorgon får jag en ny kollega, igen. jag har förberett mig genom att tvätta håret och. nä inget mer. skrivit hennes namn på olika grejer. en galje, en låda på vår personaltoa, en sittplats i matsalen. och sen har vi gjort den vanliga grejen. pratat om henne, läst brev vi fått från henne, snackat upp henne för föräldrarna, tittat på en bild på henne. hur många gånger kan man göra det innan det börjar kännas tjatigt? det känns lite tjatigt. jag är rädd för att vara blase. inte orka. men min och hs plan är att det ska vara trevligt. att vi ska bygga en team på trevlighet och sköj som kommer få henne att trivas och tycka det är värt och längta och stå ut tills h kommer tillbaka. det kommer nog funka. vi är rätt trevliga. jag har ju somsagt tvättat håret.

Inga kommentarer: