måndag, maj 01, 2017

april är den grymmaste månaden.

Hur var ditt april?
som en seg grå gröt som jag har vadat fram genom. skulle skriva månadsbrev i fredags kom typ inte på nått vi gjort. inget att skriva om. det bara stannade i ett görande som malde på. först va jag magsjuk. sen var det påsk. sen hade jag inskolning och min chef skällde på mig. sen var det födelsedagshelg och det var ju kul, jag älskar att fylla år men själva fölsin var sådär alltså. men fredagsfirande och lillebrors shottssläktfest var mkt kul.

Vilket var ditt största I made it, I’m the worlds greatest-moment i april?
hade inget.

Vad kollade du på TV?
skam. skam. skam. är en av dom som helst hade varit utan det allra sista girlsavsnittet. och middag har jag ätit till grace & frankie, samt några kobraavsnitt.

Vad läste du för böcker?
drömmen om ester av anna jörgensdotter (= bra!) allt går sönder av chinua achebe (= så hypad. fattade ej grejen. började halvvägs in i boken att tänka på den som en nigeriansk utvandrarna, då blev den lättare att förhålla sig till) . spådomen av agneta pleijel (= SÅ BRA! älskade den. tack sandra.)

Vilken musik lyssnade du på?
har mest lyssnat bakåt på lilla drevet och i kronologisk ordning på februaripodden. inte så mycket på musik. bara stämmor till kören.

Vilken blev din mest gillade Instagrambild?
en jag tog på långfredagen med vårt torp i bakgrunden till en snölyckta brevid översönade påskliljor.

Vad handlade du mest på mataffären?
torsk, koriander, broccoli.

Vad tänker du mycket på just nu?
på utvecklingssamtalen. på sommaren. på min 34årskris.

Vad klädde du dig mest i under förra månaden?
passade på att ha mina varma snygga kläder eftersom det fortfarande har varit kallt.

Inga kommentarer: