söndag, maj 28, 2017

prakthelg.

har varit på landet och det var nog min bästa helg i år. mamma och pappa hämtade mig efter jobbet i fredags. jag stängde. (diskussion med barnen som var kvar till sist: har du några barn? men har du några vuxna då?) när vi kom fram fick man nässelsoppa. hade aldrig ätit det innan. det var så gott! trodde folk bara koketterade med att de plockat sin egen mat och att det typ skulle va som att äta harsyra eller stensöta men SÅ himla gott! och sen ba fick man saffranspannkaka till efterrätt. annan mat jag ätit denna helg: min favoriträtt, tom kha gai torskgryta som jag lagade, mamma aka hemmafrun propsade på att göra förrätt så vi fick nånsorts tornfiskkapriskräm på toast. idag morsdagsfikade vi rabarberochingefärskompott. så mätt och belåten.
har också badat fyra gånger varav tre i havet. det var tolv grader varmt. inte så varmt. och loppisfyndat sandaler, en köksklocka och en ljusstake.
har också hunnit ligga i hammocken och läst bok. h

Inga kommentarer: