fredag, december 11, 2015

11.

fuktskadan på mitt jobb har också tvingat oss att återuppfinna luciafirandet. den avdelning som är utrymd skulle inte ha fått plats att fika med sina föräldrar och då kändes det konstigt att vi andra skulle göra det. när vi diskuterade detta på ett tåg till gbg fick jag en snilleblixt: luciafiskdamm. man får fiska sitt fika, sen får man gå hem. noll trängsel. men hur får man alla att gå hem? man har fiskdammen ute! först har man luciatåg inne, sen har man fiskdamm ute, sen får man gå hem. eller vara kvar på gården föralltid, det är också okej.
och detta var succé. jag såg ingen som grät, alla var urpeppade på att fiska, jag fick gå hem klockan fyra. så bra. brukar också kännas som att jag har feber före/under/efter luciatåget. hade inte denna känsla en enda gång i år.

ps. förskolor som har luciafirande på morgonen?

ps 2. förskolor som har luciatåg ute?

galna.

Inga kommentarer: