söndag, januari 05, 2014

no more mañana.

på tal om nyårslöften/årsprojekt/ledord osv.
under 2014 ska jag och sofia vidga våra musikvyer och lyssna på en ny skiva i månaden. man får mer än gärna tipsa!
och årets ledord är "ta tag". lite av en motsats till förra årets ledord som var "vi får se".( vi vår se är förövrigt lite av motsatsen till ett ledord.) först tänkte jag att det skulle vara "lite mindre gnäll, lite mera action", men jag tycker att man måste få förbehålla sig rätten att gnälla på ett okonstruktivt sätt. en av de värsta grejerna jag vet är när man ba unloadar tio ton gnäll och så kommer den som lyssnar med massa tips på lösningar för att minimera det man gnäller över. what? jag vill inte ha tips, jag vill ha medlidande! "ta tag" betyder att jag helt enkelt ska ta tag i olika saker som jag skjuter upp, typ fixa lärarleg, öppna kuvert från banken, rensa på skrivbordet, ta bort mattan under byrån som legat där sen dagen då jag flyttade in. OCH SÅ VIDARE.

Inga kommentarer: