torsdag, januari 16, 2014

14. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att byta liv med någon i en tv-serie…

kommer ni ihåg när sigge eklund var känd som författaren som ÄLSKAR bloggar? detta var typ 2005. då hade han iallafall en egen blogg som väl var rätt dålig, men den var nån typ av portal/diskussionsforum i kommentarerna och höll på med hejdlöst mycket bloggkärlek innan det var ett ord. all min bloggkonsumtion utgår ifrån den bloggen, önskar jag kunde backtracka och kartlägga vilka klick som lett än hit och än dit. jaja. det jag skulle komma till var att han ofta hade olika sorters sånna här omröstningsgrejer, lite olika alternativ och så fick folk rösta om olika viktiga och oviktiga saker. en gång hade han två parallella omröstningar som handlade om teveserien vänner. den ena frågan var vem identifierar du dig mest med i vänner? och den andra frågan var vem tycker du mest om i vänner? när omröstningarna hade pågått ett tag gjorde han ett inlägg om dom och konstaterade att den som flest personer identifierade sig med var monica, samtidigt som hon var den fått minst röster i den andra frågan, man kunde alltså anta att hon var den folk tyckte minst om. varsågoda för spännande insikt om självhat utifrån en sketen webomröstning! iallafall, jag kan inte fatta att man inte gillar monica! eller jo, det kan jag väl, men att man gillar henne minst av alla i vänner! mindre än chandler?  mindre än ross? mindre än rachel?! mindre än joey??!! MINDRE ÄN PHEOBE????????!!!!!!!! jag identifierar mig mest med monica, och jag älskar henne! (funfact som alla som bryr sig redan vet men, courtney cox var headhuntad för att spela rachel, pga hon var känd, men hon tyckte det var en tråkig karaktär och bad att få spela monica istället. )
jag skulle välja monica geller.

Inga kommentarer: