måndag, januari 24, 2011

Day 07 – Your best friend

om några veckor är det sportlov. då skulle man kunna säga att min och sofias vänskap firar tio år.
vi gick hela högstadiet tillsammans, men började inte umgås förrän vårterminen i nian.
på sportlovet i nian skulle sofia åka till fjällen med sin familj. kvällen innan hade vi pratat om the ark och hon hade frågat om inte jag kunde spela in min skiva med dom till henne på band. vi bestämde att jag skulle lägga den i en platspåse i min brevlåda när jag var klar, så skulle hon få komma och hämta den tidigt på morgonen. tyvärr hade jag inte invigt min familj i bandöverlämnadet, så min pappa plockade in påsen med kasettbandet när han hämtade morgontidningen. sofia fick iallafall med sig bandet tilllslut.
det känns stort, att ha en vänskap som är så gammal att den startade med ett kasettband. och den kommer överleva långt mycket längre än bandet vi då kunde förenas kring.

Inga kommentarer: