torsdag, januari 20, 2011

Day 03 – Your parents

mina föräldrar hade varit tillsammans i tretton år när jag föddes. dom träffades första gången på en studentskiva när mamma var typ 16 och pappa 20. jonas, som hade studentskivan, hade växt upp på samma gata som min pappa. mamma och jonas gick i samma gymnasium, och mamma dejtade en skittöntig kille (mammas ord) som hette anders som presenterade henne för jonas. en dag fick min mamma springa och lämna ett meddelande till en gymnasieklass om att deras lärare hade blivit akut sjuk och att lektionen var inställd. i den gymnasieklassen gick jonas och när hon kom med meddelandet bjöd han in henne till sin studentskiva veckan efter. och på den studentskivan träffades de alltså för första gången, min mamma och pappa. tycke uppstod dock inte, iallafall inte mellan dom. mamma och jonas blev däremot tillsammans. nått år senare gjorde de slut och jonas blev istället tillsammans med marie, mammas bästa kompis. och några år senare, hade de en fest som mamma och pappa var på. pappa planerade att segla under sommaren och behövde nån som hade sjövana som ville göra honom sällskap. har jag väl, sa mamma. och så följde hon med pappa och seglade den sommaren och det gick väl bra för det fortsatte de med en massa somrar även om mammas "sjövana" innan dess mest bestod av att ro en liten eka mellan fastlandet och aludden.
sen flyttade mamma och pappa till ena ändan av ett radhus och några år senare flyttade jonas och marie in i andra ändan av radhuset och där bor de allihop fortfarande.

Inga kommentarer: