lördag, november 22, 2008

intelligence can only get you so far when you have to save the world

igår kollade vi äntligen på the librarian (tagline: he didn't want to be a hero. he only wanted a job. ) hemma hos f. vi hittade den nån gång i våras när hon och jag bildgooglade till nått bibl. ass.-event vi skulle göra, och har haft planer på att se den sen dess.
och nu blev det äntligen av. jag var sjukt nöjd med hur det verkligen utveckaldes sig till en förstklassig temakväll. förrutom filmen så följde vi bibliotekstemat genom att äta en tårta jag gjort inspirerad av nya lånekortet (aka "multifunktionskortet", som bara har funktionen "lånekort".) och biblioteksbästisen hade gjort ett quiz utifrån sabs ämensord och så skulle vi gissa till vilket ämnesord olika ord hörde. alltså jag fattar inte alls vad stenes polare menade som tycket vi var nördiga när hon såg var fejan-grupp. sjukt bra temakväll alltså. och vilken film! rekomenderar the librarian quest for the spear till alla.
ytterligare en sak som gjorde det ännu mer trivsamt var f nyhemhämtade kattunge som efter ett mycket långt avvaktande från alla fann sig till rätta i mitt knä, och även med att bita på mitt hår.

Inga kommentarer: