söndag, november 09, 2008

firning

idag är det farsdag. det har vi firat. vi gillar att fira saker. gillar presenter och fika. i fredags hade min mamma namnsdag. i vanliga fall brukar det vara något som jag påminner övriga i familjen om, och dessutom tipsar om vad det ska köpas för present. men pappa kom på helt själv att köpa detektivbyråns nya till mamma, vilket verkligen var en sjukt bra present. jag blev helt imponerad, och ville framhålla att det här kom pappa på, det var inte jag som tipsade. han kom på det själv. det borde inte vara imponerande.
men i dag var det som sagt farsdag och vi firade med massa god mat så nu har jag paltkoma, och pappa fick ett bananfodral med en massa skumbanander i och runt. vanliga, chokladöverdragna ochMEGA chokladöverdragna. han tycket det var askul.

igår var det maskerad. sofia och jag var motvilligt hattifnattar i ganska hafsiga kostymer ("nu komer ku klux klan!") trots att vi planerat jättelänge och vår hattifnattårta blev också hafsig när chokladsåsögonen rann iväg. lillebror var fint benrangel iallafall. jag sminkade!
och sofia och jag youtubade the ark och sittdansade och sen gjorde jag storstilad påklädessorti till bailando.

1 kommentar:

Klara sa...

"men pappa kom på helt själv att köpa detektivbyråns nya till mamma" <3