onsdag, maj 01, 2019

dum sill.

Hur var ditt april?
hade en praoelev, pratade mycket om genuspedagogik med många olika intresserade, haft påkadvent och påsk, eviga plus och minus-möten om ansökningar till barnskötartjänst, har också fyllt år och firat vid tre fina tillfällen. och fått en trettiårig lillebror.

Vilket var ditt största I made it, I’m the worlds greatest-moment i april?
kanske när jag i två timmar tog hand om tretton barn helt själv.
och under tillverkandet av en drakäggstårta till min lillebrors trettiårsfirande hade jag den sedvanliga känslomässiga bergochdalbanan av jag är en idiot jag är ett geni, men landade i att jag var ett geni ändå när tårtan var klar.

Vad kollade du på TV?
sista säsongen av got har börjat och det är en underbar liten resa som pågår nu. kollar även på sista veep och greys.

Vad läste du för böcker?
binas historia av maja lunde. mycket bra!

Vilken musik lyssnade du på?
junior brielle har gått varm, mest någon tönt och våran första sommar.

Vilken blev din mest gillade Instagrambild?
ett gäng ägg med växtavtryck infärgade i kaffe.

Vad handlade du mest på mataffären?
ägg.
men mer anmärkningsvärt är att jag på klädaffären köpte en skjorta för två tusen.

Vad tänker du mycket på just nu?
på att jag är oerhört gammal. har så mycket 34årskris. vet ej var jag ska ta vägen med detta.

Vad klädde du dig mest i under förra månaden?
tvära årstidskast denna månad, men det var ju sommar ett tag och trodde nästan jag skulle bli snuvad på vår i år igen. men att inte behöva regnkläder har varit lyxigt. och ett och annat sommarplagg åkte fram de där varma dagarna. har också insett att min bästa kjol håller på och tar slut och jagar en likadan. det går sådär.
hade helst haft på mig min nya dyra skjorta varje dag, men det känns inte så småbarnskompatibelt. så det har bara blivit två gånger hittills.

och hur går det med årets ledord?
34årskris pågår.

Inga kommentarer: