måndag, maj 20, 2019

is och eld.

idag har jag för sista gången sett ett avsnitt av game of thrones för första gången. nu är det slut. jag är nöjd. jag andas ut för jag kan röra mig fritt på internet igen, som alla andra måndagar den här säsongen. men tillskillnad från alla andra måndagar känner jag inget behov av att rusa till andras tankar och analyser. jag har annars lyssnat på poddar, läst recaps, dammsugit www:t efter memes. men nu vill jag bara vara ifred med min upplevelse. sätta mig i ett mörkt rum och hålla det jag upplevt och känt nära, ha det kvar lite till. det är lite samma känsla som efter sista kentkonserten. att alla andras åsikter stör min upplevelse, och om folk avkräver mig mina åsikter så kommer det också störa mig.
det är lite en känsla av tomhet. men inte i jämförelse med kent. kanske för att kent pågick hela min ungdom. herregud vad glad jag blev nu över att inte ha växt upp med got. men att allt tar slut, det är evigt sorgligt.

Inga kommentarer: