söndag, juli 01, 2018

ill be your june

Hur var ditt juni?
rätt varmt även denna månad. även om det fanns respiter av svalka och vind. och regn! har således badat väldigt mycket. och läst väldigt mycket. har också haft väldigt ont i kroppen, eller liksom varit oerhört stel. kom på att det kan ha att göra med att jag inte yogat sen jag gjorde illa handen. och kom då på att nu gör det ju inte ont längre! återupptar yogan idag. och klipper naglarna.

Vilket var ditt största I made it, I’m the worlds greatest-moment i juni?
juni har varit rätt smärtfri, inte så mycket prövningar? tex var årets utflykt med förskolan genuint trevlig. det är väl en seger i sig, iochförsig.

Vad kollade du på TV?
westworld
campions (såg nån som skrev att om man gillar mindy kaling så gillar man denna, men alltså jag älskar mindy men den här va mja)
scener ur ett äktenskap (mest slående hur fult filmat det var? har sett den som teater och älskade den då, och manus och dialpg var ju 5/5 men då undrar man ju lite varför det ska filmas? obs vet att det är orginalformen och att pjäsen är en adaptation i efterhand men föredrar ändå pjäsen)

Vad läste du för böcker?
rich boy, caroline ringskog ferrada noli
doften av en man, agneta pleijel
aftonland, therese bohman
brun flicka drömmer, jaqueline woodson
bara ha roligt, av maria maunsbach
förlåten, agnes lidbeck
stanna hos mig, ayobami adebayo
alla var bra! pleijel var bäst, såklart.

Vilken musik lyssnade du på?
det kom mycket ny musik med flera jag gillar i juni och jag försökte ta till mig krunis, little jinders och honungsvägens nya singlar samt lykke lis album och säkerts ep. av detta verkar det dock som jag bara tar med mig last piece av lykke och textraden "den här kommer inte spelas på din radio eller på ditt dansgolv" från säkerts arktiska oceanen. eller kanske hela den låten.


Vilken blev din mest gillade Instagrambild?
precis som förra året så var det en bild med lupiner. och med rolig blidtext. jag hoppas verkligen att bildtexten bidrog. har förövrigt postat alldeles för många bilder på blommor latley. vem är jag? intalar mig själv att bildtexterna hjälper upp det, balanserar ut det, skojar bort det. oklart om nån ens läser en bildtext. samt bryr sig.

Vad handlade du mest på mataffären?
olika grejs att ha i sallad. har mest blivit besatt av en nudelsallad med glasnudlar, lime och honung som bas.

Vad tänker du mycket på just nu?
på hur det ens ska gå med min körledarlösa kör. och olika tåg jag ska boka för att åka till olika platser.

Vad klädde du dig mest i under förra månaden?
köpte en röd variant av min bästa svarta klänning. bra att ha två att växla mellan

och hur går det med årets ledord?
hm. har bara bjudit min barndomsvän på lunch tror jag. men jag känner mig nöjd med den ledordsinsatsen.

Inga kommentarer: