fredag, juni 01, 2018

förra året snöade det den tionde maj.

Hur var ditt maj?
det har ju varit en himla varm månad. det som är bra med att det är varmt så här tidig är att det fortfarande är relativt svalt om nätterna. så man kan sova. mitt värsta med värmen är att inte kunna sova. maj har ju också varit full ös jobbmedvetslös. måste måste måste komma ihåg till nästa år att man inte ska lägga några himla utvecklingssamtal i maj. fy vad dumt. det är mycket nog ändå, man behöver inte lägga till det enda man kan styra över som ett plus.

Vilket var ditt största I made it, I’m the worlds greatest-moment i maj?
att jag helt vänt min relation till den jobbigaste föräldern någonsin. att jag snackade till mig de inskolningar jag ville ha. att vi skrev klart vår himla kvalitetsindikator fast alla, inklusive vår chef gav upp och åkte hem två timmar tidigare än planerat från våra planeringsdagar.

Vad kollade du på TV?
jag kollade på westworld säsong 1 och så blev jag klar med the office. en liten pärla ändå vill jag säga. och så började ju skam austin.

Vad läste du för böcker?
argonauterna av maggie nelson.
björnstad av fredrik backman

Vilken musik lyssnade du på?
fortsatte lite med hanna järver. annars har jag bara velat lyssna på radio. utan musik.

Vilken blev din mest gillade Instagrambild?
en på min baddräkt på tvättlinan på landet. det här var ju också månaden då jag fick reklam i mitt instaflöde. blev tokig första veckan och tänkte att jag skulle lägga ner hela skiten. men nu är jag så van att jag inte ens märker det.

Vad handlade du mest på mataffären?
tortillabröd! har lärt mig av niotillfem att man får ha vad man vill i och kan äta det varje dag.

Vad tänker du mycket på just nu?
olika vattendrag som jag kan bada i. hur mycket jag ska klippa mig. vilka som är mina tuffaste kläder, så jag kan ha dem på mig imorgon när jag klipper mig. alla vet att man ska ha sina tuffaste kläder då.

Vad klädde du dig mest i under förra månaden?
alla mina sommarkläder. och sandaler. hade så mycket sandal att jag fick en självspricka på stortån. aldrig är fötterna nöjda.

och hur går det med årets ledord?
har bjudit yo och hennes kille samt s:t på middag. bjöd hem min kusin på fika.


Inga kommentarer: