tisdag, april 17, 2018

samtal.

har genomfört två av tre föräldrasamtal som ska bockas av den här veckan. det första var ett uppföljningssamtal för en lättaste inskolningen i mitt liv. alla var, surprise, jätteglada och jättenöjda. fem av fem. tipptopp. det andra var mitt sista utvecklingssamtal med föräldrar som jag haft typ fem utvecklinggssamtal, plus riktigt svåra och tunga samtal. tex mitt allra första riktigt tunga och svåra samtal. och jag måste ändå säga att jag är ett sånt himla proffs! det var god stämning, det var allvar och ärligt, det var samstämigt och utvecklande. allt detta! sa inte allt jag planerat, men sa allt viktigt. kände att jag nådde fram. har varit lite hög på detta hela dan. eller iallafall fram tills vi hade avdelningsmöte och diskuterade inför de tredje samtalet som jag ska ha på torsdag. det är ett sånt som en förälder begärt. och jag vet inte riktigt hur vad hon vill ha ut av det. kanske tror hon att hon bokat in ett utvecklingssamtal. det har hon inte. och jag vet liksom inte om hon kommer skälla på mig eller be om hjälp. upplever att hon oftast är noll procent mottaglig för input, men förra veckan pratade vi lite på gården och sedan gjorde hon exakt som jag föreslagit och allt blev tusen procent bättre. så man vet inte.

Inga kommentarer: