onsdag, mars 14, 2018

jag har min vänsterhand inlindad i bandage sen i söndags. halkade i trappan ner för åsen för två veckor sen och tog emot mig. sen dess har  det gjort lite ont. mest när jag yogat. i söndags stod jag i halvmåneställning och sen dess gör det väldigt ont hela tiden. särskilt om jag typ försöker skruva ett lock eller har tyngd i handen. har alltså lindat min mig själv, och känner mig som en som vill göra en stor grej av att vara "skadad". mkt töntigt, men det gör mer ont utan bandage plus att jag glömmer bort att inte använda handen utan.
annars återupptog vi inskolningen idag. två dagars frånvaro pga sjukdom plus helg. så fyra dagars frånvaro. men v tittade sig runt på gården när hennes pappa lyfte ner henne ur vagnen och sen gick hon med utsträckta armar mot mig och så var det med det. vilopremiär också. alla hade fasat inför detta, eftersom hon varken har napp, snutte eller nån annan trygghetsgrej. och hemma brukar dricka välling. och kanske skrika rätt mycket. men nä. hon satt sig i mitt knä och lutade sig mot min axel när vi kom in på vilan. jag sa nu ska vi sova och la henne på madrassen, hon blev superledsen men det gick över så fort jag la mig brevid och sjöng bä bä vita lamm. sjöng den tre gånger, sen sov hon i två timmar. rekordbra första vila.

Inga kommentarer: