måndag, mars 26, 2018

15 år av hygge.

jag och s:t åkte på weekend för att fira vår 15åriga vänskap. vi inledde firandet med att utsätta varandra för det absolut värsta vi vet. jag utsatte henne för att ställa in och ändra om planer, två gånger under samma kväll. hon utsatte mig för tågbiljetter som ej var bokade framlänges. det resulterade i hånskratt från medpassagerare, ett ständigt runthoppande och slutlig placering i helt olika vagnar. en pärs. hade vi inte redan haft 15 år i ryggen hade våra vägar skiljts åt direkt.
sen var vi i malmö med havet och husen och annien. kul för två personer som är nyinflyttade, sen september iochförsig, och som inte satt upp en enda grej på väggen utom en mumintavla, att få besök av två smakfacister och inredningsivrare. alltså påriktigt, kul! de blev inspirerade, tror jag. s:t lobbade för vägghängda skåp och jag skrek måla rosa, mest för att retas med henne men också för att jag märkte att det inte föll i dålig jord. idag la annie upp en bild på rosa vägghängda skåp i chatten. 
köpenhamn var underbart. s:t trodde hon hittade överallt och jag lät henne. vi shoppade på alla ställen vi ville och åt god mat hela tiden. vid middagen så pratade vi igenom alla våra år tillsammans, det tog några goda timmar. det var fint och utmattande och blottande och härligt.

Inga kommentarer: