fredag, mars 02, 2018

i februari var det bottenfryst i mälaren.

Hur var ditt februari?
bra! vågade ju inte hoppas på något men allt blev bättre. gillar att gå till jobbet igen. kan tänka framåt. var visserligen förkyld i nästan två veckor, men inte så farligt att jag ej kunde jobba.

Vilket var ditt största I made it, I’m the worlds greatest-moment i februari?
att jag sa åt f när han skickade orimliga låtar. det var liksom det som behöves. jag ställde raka frågor, som han kanske svarade slingrande på, men jag fick ändå besked. och nu kan jag släppa det känns det som. och va en vän.

Vad kollade du på TV?
smilf, brooklyn ninenine, påspåret

Vad läste du för böcker?
berättelse om ett äktenskap, geir gulliksen. har haft noll läslust denna månad. så tråkigt. men fyllde förrådet på bokrean i tisdags morse. och blev mycket mycket poesipeppad igår när jag såg daniel boyacioglu.

Vilken musik lyssnade du på?
sarah klangs skiva som äntligen kom! och two man gang, både med les big byrd och alice b. kan ej bestämma mig för vilken jag gillar mest. lyssnar på båda som en besatt.

Vilken blev din mest gillade Instagrambild?
det kommer jag aldrig få veta för det var ett inlägg med två bilder i. hade monumental ångest för att jag gjorde så, hatar när folk inte kan bestämma sig för en grej, det är ju hela poängen. men ville verkligen lägga upp båda bilderna, men de hörde ihop förmycket för att jag skulle lägga dem i olika inlägg. den ena föreställde en säl i filt som jag sytt, den andra föreställde denna säl inpackad i ett mkt snyggt paket. åkej, jag antar att det var sälen som fick flest likes.

Vad handlade du mest på mataffären?
kramar ur de sista dropparna av vinterfrukterna blodapelsin och granatäpple.

Vad tänker du mycket på just nu?
på mat. vad jag ska äta, och vad jag ska bjuda folk på. tänker på olika roliga marsgrejer.

Vad klädde du dig mest i under förra månaden?
alltså det blev ju smällkallt här påslutet, men har bara haft långkalsong en dag. glömde alla andra men klarade mig bra ändå i 13 minus känns som 27 minus. tack underhudsfett!

och hur går det med årets ledord?h
lite sådär va. det där som sofia förutspådde hände. folk ställde in pga sjukdom. både jag och andra. men jag har bjudit mitt jobb-h, och sofia på middag. bjöd pappa på fika, och när jag var i segeltorp hade jag med mig efterrätt. också ett slags bjud.

Inga kommentarer: