tisdag, augusti 01, 2017

sommaren kom som ett grymt litet barn.

Hur var din juli?
för att vara juli var den ovanligt bra, det är ju annars min hat-månad. men tre av veckorna jobbade jag, den sista var min första semsetervecka och jag var på landet och var så himla himla ledig. och jobbveckorna var oerhört lugna, jag betedde mig som att jag redan hade semester, gjorde saker efter jobbet, gick aldrig och la mig och var således trött hela tiden men det känns inte som det gjorde nått. var uttråkad tillsammans med mina kollegor på ett sätt som var bra.

Vilket var ditt största I made it, I’m the worlds greatest-moment i juli?
alltså vi möblerade om så himla bra när vi fixade med den pedagogiska miljön. lite ledsen över att jag kommer vara ledig när barnen kommer tillbaka, skulle vilja se deras reaktioner alltså.

Vad kollade du på TV?
hehe skam-reactions på youtube. känner mig så himla nere med kidsen, har liksom fattat varför man vill kolla på nån som kolla på nått annat. det låter dumt när man säger det, och det är lite dumt kanske, men att kolla på sista avnsittet av skam genom en billys ögon var typ mitt teve-highlight i år. och sen började ju GoT också och vad kul det är att det går lite undan!

Vad läste du för böcker?
ingenting och allting, nicola yoon (typsik ya, rätt förutsägbar)
de polyglotta älskarna, lina wolff (gillade första delen mest)
towelhead, alicia erian ( så bra!)
eligible, curtis sittensfield (curtis + austen = roligt och rapp men ej så minnesvärt)
om man håller sig i solen, johanna ekström ( gillade mkt. MKT)
fruar & fröknar i fruängen, dea kvinnohistoriskt museum (well kul och folkbildande)
äktenskapsbrott, åsa ericsdotter (bra!)
olive kitteridge, elizabeth strout (fick av mitt jobb-h innan jag gick på semster, så press att gilla. väldigt olik det mesta jag väljer att läsa. gillade nästan första berättelsen bäst. och den om angie.)
marina bellezza, silvia avallone (BÄSTA JAG LÄST HITTILLS I ÅR. FY FARAO VAD BRA. HELT UPPFYLLD. inte som stål men åh. ferrante kan ju slänga sig i en liten vägg.)

Vilken musik lyssnade du på?
fortsatte glatt med lorentz. och lanas nya såklart. har även lyssnat mycket på jens lekman.

Vilken blev din mest gillade Instagrambild?
en på mig som mamma tog på stranden igår. läge var en astrist bild som jag tog på smultron, pioner och fläder mest gillad. så tråkig! fattar verkligen inte folks smak ibland. tyckte egentligen att den var för töntig och tänkte ta bort den men det är väl ännu töntigare så den fick va kvar.

Vad handlade du mest på mataffären?
halloumi, feta, mozarella. och vattenmelon! och andra grejer att ha i sallad. samt nya naturgodiset kanderade ingefära. m-m-m.

Vad tänker du mycket på just nu?
tyvärr på mitt jobb. det kan ej hjälpas. det var ändå helt ute ur mitt huvud fram tills i söndags. helt. har aldrig lyckats checka ut mentalt på det sättet. men nu har jag legat klarvaken och funderat på hösten för att sedan när jag somnat drömma om mitt jobb två nätter i rad. det handlar mest om hs vik, men också om att jag måste maila min chef och säga att jag tänker plugga i höst. och sen lite på vad jag håller på med i livet egentligen.

Vad klädde du dig mest i under förra månaden?
har växlat mellan två nya klänningar. en blå supermjuk med fickor och en svart och sladdrig med vita prickar och knäppning hela vägen fram.

Inga kommentarer: