torsdag, augusti 31, 2017

augusti i helvetet.

Hur var din augusti?
hade semester till den 20 augusti. hade extremt mycket ångest inför jobbhösten och att börja jobba. samt var ett vrak av nerver inför bröllopet och wow. fast mest inför bröllopet. men lyckades ändå carpa nånsorts semester. och jag hade det mycket mycket bra på brölliset. inte bara pga. var ju också där med två av mina bästa vänner. och fick åka till skogsbranden. och koster var bra.  gbg+wow var bra. tex när klara sa att jag var en av tre som hennes bebis inte blev rädd för. och när frida hyvönen var duettpartnern till det kommer bara leda till nått ont. och när regina spektor var fantastisk. och lana var nån sorts högre stående varelse. och nu har jag jobbat i snart två veckor, utan h, men med j, och nog för att jag bröt ihop i fredags men det kommer väl gå den här hösten också.  jag tror inte j kommer säga upp sig.  

Vilket var ditt största I made it, I’m the worlds greatest-moment i augusti? 
failade i allt tyvärr. 

Vad kollade du på TV?
GoT! för få dog tycker jag. och wet hot american summer ten years later. så dåligt? kollade ändå på alla avsnitt. och när sofia frågade om tevetips så tipsade jag om riverdale då inte börjat kolla på än. men nu har jag sett ett par avsnitt och det känns som ett bra tips! 

Vad läste du för böcker?
årethundadets kärlekskrig av ebba witt brattström
det kändes lungt när mina känslor dog bim eriksson

sen läste jag tre böcker till hälften, inte för att de var dåliga utan för att jag glömde dom på olika semsterställen. 

Vilken musik lyssnade du på?
har lyssnat så oerhört mycket och blandat. har liksom crave:at musik på ett sätt jag inte gjort på så så länge. vältrat mig. 
i nån sorts kärlekskrank feberdimma min andra kväll själv i gbg gjorde jag en tre låtar lång playlist som jag lyssnat på minst två gånger om dagen sen dess. den är lika ambivalent som mina känslor. först amasons cover på i wanna know what love is pga har ni hört den? och kanske lite pga sist låten på brölliset fast i annan version, och sen lyssnade vi på den på innan vi somnade på hotellrummet och sen kanske den slumpade in sig när jag var spotify-dj i bilen hem. sen kommer robyns call your girl friend. för jag ville skrika det hela tiden och behöver alliera mig i hybrisen. och sist nån gång måste du bli själv med säkert! för hej och hå vad jag kan vänta och fan vad alla fattat för länge länge sen. perfekt beskrivning av mina känslor. kärlekstörstande, hybrisgalen och blygväntande samtidigt. 

Vilken blev din mest gillade Instagrambild?
dött lopp mellan mina fötter i två olika finskor och en utsikt över landet tagen från en byggnadsställning sex meter upp i luften. 

Vad handlade du mest på mataffären?
fishermans friend och glassbåtar och ännu mer nektariner. 

Vad tänker du mycket på just nu?
hinner tyvärr inte tänka så mycket för jag måste jobba. det är skönt. men ägnar väl kanske min arbetssituation en liten tanke mellan varven. och kanske tänker jag lite på f också. typ när jag lyssnar på den dära playlisten. alltså två gånger om dagen. max. 

Vad klädde du dig mest i under förra månaden?
bor fortfarande i den där prickiga klänningen.

Inga kommentarer: