onsdag, juni 07, 2017

konkret.

så pga anledningar tycker jag inte att det är lika kul som vanligt att tänka på augusti. annars är det ju och ett problem jag har, att jag rusar i förväg, inte kan hålla mig med att preppa och planera och visionera. men eftersom mitt jobb-h inte kommer vara där, eller bara mycket kort vara där, så kan jag inte föreställa mig hur det ska bli. inte utan att få panik. så jag har låtit bli. stoppat huvudet i sanden och låtit nu vara nu, för nu är roligt och underbart. nu är mitt jobb-h här.
men idag kom två barn som fått plats i augusti och hälsade på. och dom, och framförallt deras föräldrar var så peppade! och det gjorde mig pepp. jag blev så där sugen på hösten som jag brukar bli. skolstarten, terminsstarten, nystarten. barnen och föräldrarna gjorde det konkret. och då kom jag på att det blir kul! det är kul att lära känna nya barn och föräldrar. särskilt när dom ba åh vilket bra namn på förskolan. åh vilka bra lokaler. åh vilken bra gård. åh vilken liten barngrupp. åh vilket bra inskolningsupplägg. åh vad tryggt det känns att du har jobbat här så länge. åh åh åh.

Inga kommentarer: