söndag, juni 04, 2017

äkta blommor.

i helgen har jag varit i eksjö. ellen, stickan och jag hälsade på hanna och alla vi åkte till astrid lindgrens värld. en resa som varit planerad och inställd i två år, men vi bokade dyra tågbiljetter för typ två veckor sen.
jag trodde att det skulle va ok. men var helt wow:ad av hur välgjort och detaljrikt och satsigt allt var. när vi satt på pannkaksbuffen med tre sorterssylt och socker och grädde och smör så konstaterade jag chockat att det var äkta blommor i alla krukor på alla bort. hanna och ellen skrattade länge åt mig för det.
och stickan var eld och lågor i mattisborgen och köpte en ronjatröja och del två i studio ghibilserietidningsserien och kapitelboken så ellen fick högläsa hem. och en ronja-anteckningsbok där han gjorde listor över rövare och farliga väsen  och de två ätterna, som han också illustrerade.

Inga kommentarer: