måndag, april 10, 2017

sick to my stomach.

jag är magsjuk. jag har kanske varit magsjuk sen i fredags. eller så var det bara helvetesmensvärk då. mådde iallafall illa hela dagen. vrålilla. men sen gick det över och så höll det på och jag jobbade som vanligt. eller jag stängde in mig i vårt arbetsrum och sa till jobb-h att om jag var sur så var det för att jag mådde illa. sen gick jag hem tidigare. men först hann lastbilsdådet hända. medan jag gick hem fylldes min telefon av aviseringar om att folk markerat sig i säkerhet på facebook. jag fnös först men tänkte att det var onödigt att låta bli så jag markerade också mig som i säkerhet. kollade halvhjärtat att alla jag bryr mig om var ok, men mådde så illa att jag bara gick hem och påklädd under täcket. på lördagen mådde jag bra. eller ok. kände mig inte sjuk. var hos emma och homestylade. var inte så hungrig men åt på vanliga mattider. blev konstig i magen. vakande flera gånger och hängde på toaletten. skrev till annie som kommit i sthlm att vi fick ställa in söndagens häng. mådde bra igår, men satte mig i karantän. städade. tog dumma foton. planerade att gå till jobbet idag. men vaknade strax innan fyra imorse och spenderade en och en halv timme på på toa. sen gick jag och la mig. ställde klocka så jag kunde sjukanmäla mig, skrev till jobb-h. somnade om och vaknade och mår bra. har kollat på nya klippet av skam i realtid. mår rätt bra men eftersom det verkar helt oförutsägbart detta mående så stannar jag hemma imorgon med.
det bästa med att vara isolerad hemma är att jag slipper prata med folk om deras upplevelser av lastbilsdådet. så ointresserad av allas unika upplevelser av detta samt tolkningar av vad det betyder. alla säger bara samma saker.

Inga kommentarer: