måndag, april 17, 2017

annandag påsk.

När någon säger ”påsk”, tänker jag: godis. ledigt. jesu lidande.

Jag firar påsken för att: alla andra gör det.

Det bästa påskgodiset är: alltså, håller mandelägg väldig högt men har typ i år tröttnat lite. gillar mjölkchoklad i påskform. lindtkaniner!

Mitt påskpynt ska vara: maximalt!

Det sämsta med påsken är: att det trots att det inte finns så tydliga regler och rutiner och skulle kunna var typ ett vänskapsevent så har folk nån sorts släkt-plikt som lika gärna kan va skärtorsdag/långfredag/påskafton/påskdag/annandag så det är sjukt svårt att synka sig.

Det bästa med påsken är: att den inte har så tydliga regler och traditioner

Min åsikt om påskhäxor: påskkärringar? dom är gulliga på håll men man får ju PANIK om det ringer på dörren

Det här är min påsktradition: lyssna på jesus christ superstar på långfredagen

Hur ska du fira påsk i år: nu är påsken slut men jag firade med att vara på landet, göra kanindukning, pynta kökslampan, och göra olika pokemons i marsipan.


Inga kommentarer: