måndag, april 03, 2017

kvällsduschen.

en vinter för ganska många vintrar sen när det under några dagar var ubermegasmällkallt så lärde ellen mig att man inte skulle duscha på morgonen för det var nånting med hur fukten satt kvar i porerna och kylde ner ansiktet och att man typ skulle förfrysa kinderna och få kallbrand i nästippen.
då började jag duscha på kvällen. det passade mig rätt bra, för jag har aldrig heller orkat föna håret torrt. eller det har jag ju men vet ni hur mitt hår ser ut om jag fönar det torrt? ej vackert. rebeckahår if i ever saw one. men om jag går och lägger mig med lite fuktigt hår, genomkammat hår, då får jag mycket snyggt fall. kan inte gå och lägga mig dirket efter hårttvätt, det optimala om det hunnit torka i ungefär två timmar. men orkar liksom inte göra så mycker mer efter jag duschat.
idag hade jag inte så mycket planer för kvällen, alltså inte ens på nivån, plocka med den här grejen, fixa den här saken, städa det här stället. åt dessutom ett äpple på vägen hem så var inte så hungrig, så jag tog en dusch när jag kom hem vid halv sex. och åt middag efter. och nu är klockan drygt sju och jag har enoer av tid innan läggdags men har redan gått in i nån sorts snart ska du sova-mode. så slappt! men skönt.

Inga kommentarer: