tisdag, november 01, 2016

i wont let you choke on the noose around your neck.

så perfekt tisdag!
fast jag glömt hur man har överlämnadesamtal så gick det hur bra som helst. nöjd pappa, nöjd mottagande pedagog, nöjd överlämande pedagog.
danskorna hängde oss i hasorna hela dan och vi hade så kul när vi jobbade med ljusprojektet och introducerade ficklampor.
hade även urskojig samling med genusmedveten fladdermusramsa (obs! hade inte ens tänkt på att danskorna skulle va med när jag valde den!) samt exprimenterade med ballong och näsduksspöke. sån hit!
på eftermiddagen intervjuade danskorna mig, lite språkförbristning men de var så uppskattande kring allt jag sa så lite oklart ändå. och så skrev jag månadsbrev och beställde julpyssel. vilket konsentrat av min yrkesroll.
mötte upp grilly efter jobbet och vi gick till kolombariet och försökte tända ljus under bar himmel men det var lite väl mycket regn och blåst. vi hittade ett litet tak istället. sen åt vi pasta och grilly var på det bästa humöret jag sett honom på sen typ förra våren? så skönt för storasysterhjärtat.
så kul körsession sen också. gillar mest när många är sjuka och det känns mer intimt. på en av låtarna var vi tre i en stämma, vilket ledde till att vi tog i som vore det en musikal. det gav mig nån slags universiell pepp och jag vill nu bära alla på mina axlar. eller bildligen. är ej särskilt fysiskt stark. än.
nu ska jag dricka te och äta bakelserester och kanske kolla på nått för imorgon är det en kvarts extra sovmorgon!

Inga kommentarer: