söndag, november 06, 2016

en vuxen persons städskåp.

om prick en månad har jag bott här i sex år. idag städa jag ur städskåpet för första gången sen jag flyttade in. grejer som fanns där: tre små påsar med blomjord, två tangentbord på vilka jag tagit bort alla tangenter, en krossad kopp, sex tomma skokartonger, målargrejer från när jag målade om hallen, hundra tomma plastpåsar(huller om buller), hundra tio miljoner tomma pappåsar (huller om buller), en trave ogenomgången posthög nertryckt i en tygkasse. med mera. vad som inte fanns i städskåpet: min dammsugare. den har jag istället förvarat under sängen, eller i duschen, eller golvet mitt i rummet som en härlig signal om hur obrydd jag är över stök.
ahja. nu är iallafall papp- och plastspåsarna rensade och sorterade och prydligt nedpackade. allt skräp ska jag gå med till föreningsens miljöstation (som när jag flyttade in här var helt obefintlig, vilket är anledningen till att städskåpet under alla dessa år fått fungera som grovsoprum). och dammsugaren har fått flytta in på sin avsedda plats.

Inga kommentarer: