lördag, april 02, 2016

the old switcheroo.

nivet den här grejen med att förbluffas över folks ålder. typ att ross i vänner spelar 28 år när serien börjar. eller att håkan juholt och brad pitt skulle vara lika gamla (vilket inte är sant tror jag, har för mig att brad är ett år äldre)
en av mina sånna åldersförbluffande käpphästar var länge det faktum att winnerbäck och håkan är lika gamla. (alltså inte håkan juholt.) har sagt det som ett fakta att förvånas över i minst tio år, och folk blir förvånade. winnerbäck, som är så gubbig? och håkan som är så pojkig? att dom är lika gamla??
jag, sofia och sandra har en chattråd där jag främst bidrar med att länka till olika svenska kändisars instagarmkonton. för ett tag sen länkade jag till winnerbäcks. jag tyckte det var oerhört att han ens hade ett instakonto. han kändes lite som den sista som skulle haft det. (han var ju redan 1999 trött på alla mail och koder...) sandra kommenterade "vad ung han ser ut = jag har tydligen blivit vuxen." och jag tänkte att hon var knäpp, eller snarare att hon vara omger sig med män med skägg.
men i natt när jag kom hem så lyssnade jag en gång på håkans nya singel och helvete vilken GUBBIG låt. noll svårigheter att tro att han är 42 år gammal. minst. och sandra har kanske rätt, winnerbäck har nog stannat i nånsorts 30+fåra, för alltid.

Inga kommentarer: