söndag, april 24, 2016

kentflikkor fyller år.

fyllde 31 små år igår. firade med brunch med ma&pa och bror, och sen med kentfest tillsammans med sofia!  pysselavdelningen gick all in på vitt och vi smackade upp 50 ballonger, tre vimpelspel och en massa serpentiner i sofias vardagsrum (pga 6 juni 2003). vi hade fixat röror och bröd och två sorters tårta samt kentrelaterade snacks, dvs. lådvinsnostalig, en skål med socker och givetvis krämbuffé.  vi hade också gjort ett assvårt kentquiz. det var kul förutom när vissa ritade ledsna smileys på som svar. borde verkligen känna fler kentfans. nästa gång vi har kentfest ska jag känna fler kentfans.
jag och sofia sminkade oss med mycket kajal och stjärnor och kände att man verkligen borde bära mer svart-under-ögatsmink. jag hade på mig min studentoutfit, fast med polarn o. pyrettröja som överdel. men annars röda kinaskor och åtta lagerstyllkjol. emma och sandra var utklädda till samma skivomslag, anna var utklädd till ett annat och så kom faktiskt markus mustonen på vår fest. jenny den lilla ordvitsaren hade pärlor i pannan och döpte sitt quizlag, där jonas ingick, till jonas och giftet. och fredrik bjöd på lsd. efter quizet hade vi kort men intensivt kentdansgolv som avslutades med konfettinbomb. tyvärr vara bara jag och sofia på dansgolvet just då, men det räckte rätt bra. 00.00 började efterfesten då man fick spela annan musik än kent. bäst på efterfesten var när jag och erik förenades i en innerlig tolkning du måste finnas.

Inga kommentarer: