torsdag, augusti 28, 2014

kärt huvudbry.

imorgon är det popaganda. jag har outfitångest. det är min vanligaste ångest. och bästa ångest. eller ångest är väl ett starkt ord i sammanhanget. men det är ett huvudbry, ett som jag gärna har. tänker alltid så mycket på vad jag ska ha på mig, på ett sätt som är löjligt och lite pinigt, men det är också så kul. tommy brukade håna mig för det oerhört ytliga i att ligga vaken och tänka ut vad jag skulle ha på mig nästföljande dag, men det är faktiskt oerhört praktiskt att ha en plan ju! att vara lite förutseende. sparar tid på morgonen osv. inte så kul att klä sig för jobbet när man måste vara så praktisk. (fast lite kul att kunna rättfärdiga batmantajts.) inga dinglande örhängen, inga långa svepande kjolar, inga ömma material. därför blir det ju också extra kul att tänka ut vad man ska ha på sig när dessa hänsyn inte behöver tas. all in med ömma, dinglade, svepande! maxa, passa på,

Inga kommentarer: