onsdag, augusti 20, 2014

när det är bra att vara ett samtalsämne.

idag sa min chef kom maja, jag måste tala om en sak för dig. jo, idag var det en förälder som kom in på mitt kontor och stängde dörren efter sig. hon sa att hon hade pratat med några andra föräldrar på förskolan, dom som bor i samma område som hon, och nu kände hon att hon ville vara språkrör för det dom hade talat om. hon menade att föräldrar är ju väldigt bra på att mobilisera motstånd när de tycker att något som rör deras barn inte står rätt till, då skrivs det insändare och anordnas föräldragrupper och kommunpolitiker kontaktas. men att de är sämre på att föra fram det som är positivt. men nu hade iallafall de här föräldrarna kommit att prata om hur himla bra de tyckte att jag var, och den här föräldern ville verkligen säga det till min chef, att maja är så bra, det tycker vi allihop, och vi ville verkligen att du, som chef, skulle veta att vi tycker det. och vi hoppas att du också vet att maja är bra. ja, hade min chef sagt, det vet jag. jag ska säga det till henne.

1 kommentar:

Sofia sa...

Åhh, fint! Du är så himla bra på ditt jobb!