tisdag, augusti 19, 2014

ös.

efter jag skrivit det där igår lyssnade jag på en gråtig kentlåt och grät lite. gulligt gjort av mig.
idag är jag gladare. har haft avdelningsmöte/pepprally med mina kollegor och bokat av en massa saker. fick även värsta lyxiga gottekorgen i hejdåpresent av ett barn som bytte avdelning. alltså vi fick en var . helt sjukt, k sa det är alldeles för mycket! barnets mamma sa nej det är alldeles för lite! gulligt gjort av dem.
förra veckan hade jag överlämnadesamtal tillsammans med s och hon sa sen när vi gått igen om alla fem samtalen att hon tyckte jag pratade så bra med föräldrarna. att det kändes som vi hade en kommunikation som var uppriktig och ärlig. har tänkt så himla mycket på vad hon menade, jag tycker det är ett superfint beröm, men jag har inte alls sett på det så. utan mer som normalt beteende. iochförsig helt motsatt hur jag beteende mig i början av min förskollärarbana. ja, det är väl fint att man utvecklas och så.
imorgon börjar inskolningen. inte för mig alltså, jag kommer ha fullt upp med dom gamla. och att hålla ställningarna. ska testa en ny approach som typ är fulltösmedvetslös! trygghet genom aktion!

Inga kommentarer: