söndag, juni 30, 2013

there's more to life than books, you know (tex tårta). but not much more. (men tårta).

i fredags fyllde biblioteksbästisen 30 år och jag utsatte mig själv för det sociala experimentet gå-på-fest-utan-att-känna-nån-utom-jubilaren. lite det värsta jag ver. hade osat för länge sen och iskallt räknat med att bibliotekarsonen också skulle komma men sen visade det sig att han var på världsturné. har agnstat hela vecka, tänkt låtsas bli sjuk osv, men till sist skärpte jag mig och gjorde mitt bästa partytrick, baka en tårta. kanske livets mest givna tårta. hade ångest hela bussresan dit, men som tur var fick jag sitta på en filt med två som jag faktiskt kände, bonda med den nya flickvännen på tipsrunda i ämnet biblioteksbästis och chitchata med en vars barn jag en gång tagit hand om. och 30åringen var glad.

Inga kommentarer: