onsdag, maj 11, 2011

konferenspeppen!

efter att ha rehabiliterat min fot sittandes på diverse platser i skuggan, hängt med pappa på lyran där han bjöd mig på räkmacka och jag bjöd honom på bakelse, varit i park med godbarnet och ätit sushi med sofia samt beställt pk-böcker till mitt byggande av avdelningens genusmedvetna bokhylla ska jag imorgon kastas in i arbetslivet igen.
vi börjar lätt med- konferens! med övernattning! på slott!
alltså peppen! har läst arbetsplaner och läroplaner och mentalpackat en liten över-natten-väska hundra gånger! är helt what-to-wear? what-to-wear? what-to-wear?! man vill ju passa på med dingliga örhängen och kläder som lätt blir fläckiga. bara för att man kan!

hehe, asså, jag är så himla uppspelt över att jag för ÅKA BORT med jobbet! mitt jobb= totala motsatsen till emmas i detta avseende. hennes jobb går ju ut på detta som är mitt glammiga undantag. oh well. jag behöver iallafall inga stödstumpor.

Inga kommentarer: