lördag, juni 12, 2010

nån kommer ta din ungdoms år ifrån dig.

sandra fyller inte 25 idag. det har hon redan gjort. det var inte så länge sen, men det är redan gjort. men vi ska fira henne idag.
en gång för sju firade vi hennes 18årsdag, på själva dagen, iförda regnjackor på ormingekarnevalen. jag vill minnas att jag hade knallgrön ögonskugga. man kan ifrågasätta att vi åkte på en gratisfestival utan åldersgräns med band som vi redan då tyckte var ganska töntiga (mando diao, svensk pop, joelbitar) för att fira att sandra blivit myndig. så var det iallafall. och svensk pop spelade 17 år och kär, och vi blev supernostalgiska över att vi aldrig mer skulle bli 17 år och kära.
den här veckan har jag efter stora påtryckningar från popkompis lyssnat på oskar linnros (alltså emma jag gillar verkligen men VAD är GREJEN med att klämman in låtar på under en minut och därmed göra skivan askort? FUSK ). en låt heter 25. jag gillar den som tusan. jag tänker på sandra när jag hör den. jag vet ingen som gillar att bli tjugofem, och ännu mer, så mycket som hon. hon gillar att bli vuxen, och det finns nog inget vuxnare än att trivas med att bli vuxen. jag ska tvinga henne att lyssna på den ikväll och jag vet att hon kommer instämma i fy fan vad skönt- kören.