söndag, juni 27, 2010

istället för vykort

jag skriver om mitt metodkapitel i hammocken. en konstig blandning av ledighet och akademiskt tänkade.
jag tar med mina gympaskosnören till färghandlaren för att få exakt rätt nyans tillblandad och jagar runt i alla obskyra mataffärer efter orgasmschampot som verkar gått ur produktion.
jag har nya skavsår, nya myggbett och nya fräknar.
jag badar i bryggsjön, flyter och spanar på mina tår som guppar vid ytan, dricker termoste som blandats efter sofias recept.
jag plockar smultron i vägrenen och konstaterar punka på tandemcykeln.
jag lovar att öva på dragspelet när mamma står på balansplattan.
jag äter kavring och spottar bigaråkärnor och sover tills jag blir väckt, antingen av mamma eller av örnar och småfåglar på taket.
jag stannar här ett tag till.

2 kommentarer:

pumpan sa...

omg är du nu en sån som bloggar från andra ställen än hemma vid din dator? sånt gör min nervös. som när jag i en dag var tvungen att låna jonas "gamla" mobil för jag hade tappat min egen i toaletten och behövde en mobil medan min låg på tork på en bädd av risgryn och upptäcker att jag måste använda någon slags pinne för att kunna hantera mobilen. nervös var ordet. men du har väl ingen pinntelefon vad jag vet men ändå blogga från landet? skönt att du verkar ha det fantastiskt bra i alla fall. och varför kollade jag ens din blogg om jag visste att du var på landet? kanske hoppades jag att du skulle blogga därifrån. ja, måste vara så.

lucy sa...

du = <3
och vi har ju redan gått igenom detta irl/afk men jag bloggar alltså inte från någon annanstans än min dator/datorn på sub, och detta inlägg förbloggades och publicerades sen via max fantastiska internetuppkoppling samtidigt som sista sista skickades in på uppsatsy.