söndag, januari 24, 2010

söndagssysslor.

är extremt nöjd med min söndag! inledde med att äta frukost+ läsa tidningen superlänge, sen pluggade jag svåra texter på engelska om bedömning och var urambitiös och markerade de ord som jag inte förstod och SLOG UPP DEM! älskar att plugga! (fotnot: sa hon första veckan på terminen.)
efter lunch åkte jag hem till min hostande familj, åt två ostmackor och inväntade sofia och godbarnet. sen lärde mamma oss virka, det gick skitbra! är helt hooked och ska göra hundra vimplar ca. åt söndagsmiddag + fem chokladbitar innan jag mötte upp emma i fru och åkte till stadsteatern för att kunna checka av månadens pjäs på nyårslöftelistan.
vi såg selskapet, kaffeälskare vs. teälskare på hittepå-franska. gillade kaffekoppshyllan i scenografin, och hela föreställningen också, har aldrig tänkt på varma drycker i fullt så politiska termer förut (utom så här). emma kom också med den BRILLIANTA idén att göra en scrapbook över teatrarna, så himla pepp på det!

Inga kommentarer: