måndag, januari 25, 2010

kunglig hovleverantör.

okej, trodde aldrig jag skulle säga det här, men, jag är så otroligt besviken på delicato!
här tror man de bästa av två världar ska mötas i den officiella bröllopsserien, och vad får man? en djävla mazarin.
liksom den kungliga mazarinen, vad är detta? blåbär och hallon, komigen! VAR är guldet, flärden, kronorna, lyxen, kungligheten? kunde man inte fått ett enda litet bladguldsflarn, va?
åh delicato, hur kan du svika mig så? du som var min hembygd, mitt bruksarv, min enda anledning att var stolt över en plats som segeltorp. du, som när vinden låg på från rätt håll fick min barndom att dofta som de sötaste köpekakorna. var det inte värt mer än en blåbär/hallonmazarin för dig? jag skall alltid minnas dammsugarna och kakutförsäljningarna på torsdagar.

2 kommentarer:

emma sa...

maja! jag har en idé! let's baka de kungliga mazarinerna! jag tror att de är exakt SUPERgoda och jag tror att det ev kommer att leda till mindre hat från din sida.

vad tror DU?

lucy sa...

ibland är du så begåvad att hälften vore nog! let's!
fast bara om vi involverar så mycket GULD som möjligt! alt. kronor.