onsdag, juli 09, 2008

städa städa

jag har tappat sugen. jag tror det är för att jag har bestämt att jag måste städa. jag måste egentligen alltid städa, för det är aldrig städat, speciellt inte den senaste tiden sen jag har slutat skämmas för att det inte är städat, nån sorts feministisk statement, men alltså jag skäms ändå. eller igen. mest är det också så att jag har bestämt att jag inte får göra roliga grejer med mitt hem om jag inte städar först, så techno-rådjurs-pärlplatte-projektet ligger på is, liksom gipsprojektet, liksom fotoprojektet. jag har sommarlov, jag är vuxen, jag får väl göra vad jag vill! men nej, icke! mitt överjag är typ simla taskigt! sjukt jobbigt att vara principfast (vilket jag ju uppenbarligen inte är för här sitter jag med min vanlijyoghurt och internetstalkar som vanligt.)
nä.
igår köpte jag garn med mamma för hon ska sticka en islandströja till mig och garnaffärskvinnan blev eld och lågor och berättade att hon var fast i islandströjträsket och hade gjort tre på tre veckor och det gav inte alls mamma prestationsångest och sen visade garnaffärskvinnan sina tröjor som hon fotat med sin kameramobil och tyckte att jag skulle ha nån ärtig färg och började mäta på längden och bredden. det blev bruna toner tillslut.

äh, nu måste jag faktiskt städa. sen drar jag till skogs!

Inga kommentarer: