fredag, juli 18, 2008

I <3 NYK

åh, landet, ljuva ljuva landet! hur har jag någonsin kunnat tycka att det inte är skiten! hur kunde jag bli uttråkad och rastlös där? jag har haft det hur fint som helst och mått som en prins. för att inte tala om hur jag har sovit. trots att jag vaknat med ryggont varje morgon så har själva sömnen varit formidabel. jag har gått och lagt mig vid elva och tvärsomnat, vilket jag aldrig gör annars, och sen blivit väckt vid niotiden. hade ingen väckt mig hade jag sovit än alltså.
typiska landet-saker/nyköpingssaker jag gjort:
badat i havet
plockat smultron
fyndat gamla grejer i garderoben, mormors sandaler och mormors sjal
varit på frälsisloppis
gått i pitoreska affärer i nyköping
gått på de stora kedjorna och reashoppat i nyköping
köpt en tisha som det står I <3 NYK på
varit på hembygdsgårdsjippot "gamla tider"
påbörjat ommålingen av kasserade utemöbler
ätit grillat typ varje dag
varit på musikalen nyköpings gästabud
gått ut på hamnkrogen lotsen för att kolla på markus krunegård

den sista aktiviteten innehöll även ett stycke sofia. fint hur det kan passa så bra med lediga dagar och den enda vettiga spelningen i nyköping i år. sjukt bra var det och sjukt fint med the late night talks också.

jag tänkte ett tag att det minst typiska landet/nyköpingsgrejen jag gjorde var att köpa en guldjacka på gina. men redan innan jag såg nämnda jacka på en lantis samma kväll som jag hade på mig min så insåg jag att det finns nog ingen mer typiskt än att köpa sin guldjacka på gina.

Inga kommentarer: