måndag, juli 07, 2008

"akta min asdyra medieutrustning"

arvika var finfint. sandra och jag var färgkoordinerade varje dag, använde mbsen som vår personliga loge (sandra sov tex på golvet bakom disken på lördagskvällen medan jag kollade hot chip) och ljög inte lika vitt och brett om vårt journalistskap som vi tänkte oss men refererade ändå till alla våra tillhörigheter som vår asdyra medieutrustning (som mest utgjordes av min digitalkamera.) vi har posat livet ur oss och dansat och hängt på partybackstagen och såklart sett ett par band. jag räknade till 13 stycken tror jag. bäst var lycke li, speciellt när hon körde hiphop. och kent öppnade med 3 (TRE!) låtar från kent-skivan, helt sjukt. tyvärr slaktade dom vy från ett luftslott, men mixade ihop om du var här med dom andra hur snyggt som helst. jag gillar det här med att de har fattat att de är vrålstora och ska bjuda på show och använder sig av videosnuttar. heja. hot chip spelade också nothing compares to you som avslutning, rart!
när himlen öppnade sig så hängde vi i cafe kolonial-tältet (läs vad elsa skriver om det suspekta namnet här) vars golv förvandlade sig till en vattensäng. annars var det smärtsamt varmt.
avslutade med en fin biltur till västerås med ett ivirigt lekade av film-leken.

så här blommiga och fina var vi på fredag förmiddag. (snodd från rockfoto)

1 kommentar:

happy sally sa...

åh så medieackreditering är den bästa biljetten då helt enkelt? jag testade ju att vara extern personal i år, med artistarmband, och jobba bakom en annan scen. det var konstigt och nog inget jag vill göra igen. men alltså ja, journalistackreditering låter ju härligt. är du pepp på att åka nästa år igen?

hoppas vi ses snart!

puss kram

emma