torsdag, juni 12, 2008

jag är fortfarande här

saxat ur min dagbok från 7 november 2006.

"Det är inte tillräckligt högt till takt, jag slår i huvudet, förstår ni hurlågt det är då om JAG slår i huvudet, jag som bara är en tvärhand hög. Jag behöver få plats med allt, jag vill kunna skriva allt, men det går inte, jag behöver 3 meter i tak och fiskbensparkett och småfönster över dörröppningarna och djupa fönsterkarmar som man kan sitta i och luta huvudet mot det kalla glaset och titta ner på den vindlande trafiken och ondgöra sig över privatbilismen. För detta var inte vad ellen key tänkte sig, det är inget miljonprogram, men snudd på, stöpt i en mall, en form, en kub som är standradiserad för att passa alla men inte passar nån rikigt bra och också den kan kläs i fluff men bara med billigt lim och billig lim gör ingen glad det vet ju alla.

Och kanske kanske skulle ingenting blir bättre, men jag måste få utlopp, jag måste låta det komma ut, men jag har inget forum, inget uttryck som inte begränsar mig på det ena eller andra sättet."

Inga kommentarer: