måndag, april 09, 2007

world record

Jag är nyligen hemkommen från fjällen, det var fin åkning, lagom mycket familjehäng, sammanlagt 42 timmar på tåg och träningsvärk. Plus att jag insåg att jag måste bo någonstans ovanför polcirkeln. Inga folk och fin natur, det blir typ inte bättre.
Jag har också haft mycket självinsikt och insett att allt kanske inte alltid är mammas fel och att det krävs två för tango och whatnot. Alltså, jävligt mycket är fortfarande hennes och pappas fel för att de är knäppa på riktigt och inte konstigt att min konflikthanteringsteknik ser ut som den gör (det vill säga inte alls) för GUD. Men i alla fall, jag har ansträngt mig för att inte störa mig för mycket på saker som att de andas för ljudligt och så och allt blev ganska trevligt till slut.

Klockan 01.47 på natten mellan fredag och lördag fick jag ett sms av min vän, vi kan kalla henne Frankie [säsong fem]:
"jag blev utslängd från sama. jag är så himla trött på allt...jag måste komma till stockholm...skit allting."

Så jag trodde såklart att Frankie var död och våldtagen allraminst, och hade vandrat runt på Göteborgs gator ensam och övergiven hela långfredagsnatten (till saken hör dessutom att jag fortfarande är rätt säker på att det inte är okej att ha kul på långfredagen för DÅ GRÅTER JESUS).

Men sen idag hade vi den här konversationen via msn:

mary säger: (19.39.47)
men annars då? hur var gbg, jag fick ju bara ett läskitgt sms mitt i natten! hamnade du ensam i stan?
mary säger: (19.40.41)
btw har jag inte fått brev än, det delas ju inte ut någon post på skärtorsdagen. men i morgon!
frankie säger: (19.40.45)
hm.. det VAR kul. en stund. jag vet inte vad som hände. men jag blev HYSTERISKT packad (kanske berodde ngt på den stundande magkatarren) och utslängd av en puckad (eller kanske var det hans jobb?) vakt.
mary säger: (19.41.02)
typiskt vakter
frankie säger: (19.41.14)
sen blev jag råarg och kröp in igen. väl inne bytte jag kläder med ine och trodde på allvar att de inte skulle känna igen mig (vakterna alltså.)
frankie säger: (19.41.17)
det gjorde de.
frankie säger: (19.41.24)
då blev de arga och slängde ut mig igen.
mary säger: (19.41.39)
du är så vild! och avancerad - klädbyte liksom!
frankie säger: (19.41.44)
eller hur!
frankie säger: (19.41.55)
sjukt coolt! fast i efterhand insåg jag att jag bara hade bytt tröja.
frankie säger: (19.41.59)
inte så smart.
mary säger: (19.42.01)
hahaaa
frankie säger: (19.42.16)
fast sen fick jag en fin natt i gbg. jag och en falafel.
frankie säger: (19.42.21)
i bröd!
frankie säger: (19.42.29)
35 pix! FYND!
/.../
frankie säger: (19.43.31)
till storyn hör att jag blev utslängd redan klockan 21, så jag var knappt bakfull på självaste påskafton.
frankie säger: (19.43.36)
= bra.
mary säger: (19.43.38)
HAHAHA
mary säger: (19.43.46)
förlåt, men klockan 21?
mary säger: (19.43.53)
dude, det är ju typ ett rekord!
frankie säger: (19.43.54)
eh. 20.56.
frankie säger: (19.44.02)
jag vet! *stolt*
frankie säger: (19.44.10)
dessutom blev jag ju utslängd TVÅ gånger!
mary säger: (19.44.38)
du vinner ju typ LIVET

Inga kommentarer: